Reklama dzieli się na różne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak również dużo innych, jednak statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, ale nie jedynie – wchodzi w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta bądź wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Kreowanie marki
Ta stereotypowa reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie ewentualnego klienta są niezwykle różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezwykle dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.